Pirinçle Formda Kalmak Mümkün

Pirinç, sağlıklı beslenmede en önemli unsurlardan biri!

Uygulanan diyet programlarının sağlığımızı kötü etkilememesi için uygulanacak en iyi yöntem ise doğal ürünleri tercih etmek. Klasik diyet mönülerinin yanı sıra, tok tutucu özelliği ve sıfır kolesterol seviyesi ile buharda pişirilmiş pirinç, diyet mönümüze ayrı bir tat katıyor. Sağlıklı ve dengeli beslenmek için hazırlayacağınız pirinçli tarifler formda kalmanıza yardımcı olacak.

NEDEN PİRİNÇ?

Pirinç, hazırlaması kolay, ekonomik ve besleyicidir. Bu sağlıklı besin maddesi kuvvetli kas gelişimi için bünyesinde fosfor, demir, potasyum gibi elementleri bulundurur. Pirinç çeşitli karbonhidratları da içerir ve beslenme uzmanları günlük kalori ihtiyacının yarısının bu çeşit karbonhidratlardan sağlanmasını tavsiye etmektedir.

"USA Rice Federation'un açıklamasına göre, ABD'de yapılan pek çok araştırma; pirinçte yer alan farklı vitamin ve minerallerin vücut sağlığımız açısından büyük önem taşıdığını ortaya koyuyor. Çünkü pirinçte; kuvvetli kas ve kemik yapısını güçlendiren protein, karbonhidrat, fosfor, kalsiyum, sodyum, potasyum, magnezyum, çinko, A, E, B1 ve B2 vitaminleri bol miktarda bulunuyor."

Amerikan Pirinci, diğer hububat çeşitleriyle karşılaştırıldığında yüksek oranda kaliteli protein içerir. Pirincin bu özelliğinin yanı sıra; yağ oranının çok düşük olması, kolesterol içermemesi ve zengin pişirme çeşitleri ile diyet mönülerinde yer almaya uygun bir yiyecektir. 100 gr. haşlanmış pirinçte yaklaşık olarak 109 kcal vardır ve bu özelliği de onu düşük kalorili kusursuz bir yiyecek haline getirir. Özellikle diyet mönülerinin vazgeçilmezi salatalara eklenebilecek pirinç ile hem sağlığınızı hem de formunuzu koruyabilirsiniz.

İlgili Sağlık Konuları