Gür Saçlar İçin İçten Bakım

Gür saçlar için içten bakım yapmak çok önemli. Bunun da yolu sağlıklı ve yeterli beslenmeden geçiyor. Üstelik bizi zorlamayacak yöntemlerle!

Protein ihtiyacınızı bu besinlerle karşılayın


Saç köklerini besleyen ve saçın büyümesini sağlayan protein ihtiyacınızı fasulye, mercimek, yumurta, yağsız yoğurt ve peynirden sağlamaya çalışın.


Çinko için 6 yemek kaşığı baklagil tüketin


Çinko saç diplerini uyarmak ve o bölgede yer alan hücrelerin metabolizmalarını düzenlemek gibi önemli bir işleve sahip. Dermatoloji Uzmanı Dr. Yeşim Tekin, günlük 1 porsiyon ( 6 yemek kaşığı susuz) baklagil, 150 gr kırmızı et/ balık veya 1 avuç badem/yer fıstığının saçlarınız için gerekli çinko miktarını karşılamaya yeterli geleceğini belirtiyor.


Tavukla biyotin ihtiyacınızı giderin


Sağlıklı saçlar için gerekli bir başka vitamin ise Biyotin (H vitamini, B7). Biyotin ihtiyacınızı karşılamak için haftada bir kez karaciğer, böbrek, midye, ıstakoz, alabalık, haftada 2-3 kez tavuk göğsü, yumurta sarısı, baklagil, karnabahar veya patates tüketin.


Her gün 2 kase yoğurt çok önemli


Her gün 2 dilim peynir veya 2 bardak süt ya da 2 kase yoğurt tüketmeyi ihmal etmeyin. Örneğin düzenli olarak tüketeceğiniz orta boy 2 kase yoğurt saçlarınız için önemli bir protein ve kalsiyum kaynağı olacaktır.


A vitamini için yeşil yapraklı sebzeleri unutmayın


Sağlıklı saçlar için gerekli olan A vitaminini yeşil yapraklı sebze ve taze fasulyeden karşılayabilirsiniz.


Bir avuç ceviz, fındık veya badem





Saçların doğal döngüsünü korumak için E vitamini ve esansiyel yağ asitlerinden zengin ceviz, fındık veya bademden her gün bir avuç tüketmenizde fayda var.


1 adet havuç ile saç köklerinizi koruyun


Günlük tüketeceğiniz bir adet havuç saç köklerini ve saç derisini koruyor, saçın uzamasını, parlaklığını ve dayanıklılığını sağlıyor.


1 kahve kaşığı iç kabak çekirdeği


Günlük 1 kahve fincanı kadar iç kabak çekirdeği tüketmeniz sağlıklı saçlar için gerekli fitoöstrojen miktarını karşılıyor.


 

İlgili Sağlık Konuları