Erkek Arkadaşınız Diyetinizi Sabote Ediyor Olabilir mi?

Diyeti sabote eden başlıca nedenlerle ilgili detaylı bilgiye sahip olmanızı istedik...

Zayıflama amaçlı diyet programı uygulamak, kilo fazlası olan, hayatında kalıcı beslenme değişiklikleri yapmak ve kilo vermek isteyenler için en iyi yöntem. Ancak zayıflayabilmek; kişinin durumunu kabullenmesi, gerçekçi hedefler koyması, yaşam tarzını değiştirmekte kararlı olması, zayıflamayı bir takıntı haline getirmemesiyle mümkün. Çünkü zayıflama sürecinde diyet programını baltalayan birçok neden bulunuyor.

Acıbadem Bakırköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Günsoy, diyeti sabote eden başlıca 10 neden bulunduğunu belirterek bunları şöyle sıralıyor...

İşte 10 Neden...

Ara öğün yapmamak.

Öğle veya akşam yemeğinin kalorisini hesaplayıp bu kaloriye denk diyet listesi dışında yiyecekler yemek.
  
Hazır dondurmaları çok sık tüketmek.
  
Erkekler başta olmak üzere, eş, dost ve arkadaşların sağlıksız gıdaları tüketmesi için diyet yapan kişiye ısrar etmesi.
 
Yüksek kalorili kahveler içmek.

Yiyeceklerin etiketlerini okumamak.

Az su içmek. 

Dışarıda yağlı yiyecekler tüketmek.

Diyeti sürekli bozmak, yarın başlayacağım diye ertelemek.

Bol şekerli asitli içecekleri çok içmek.

Ara öğün yapınca vücut çalışkan karınca oluyor

Beslenme uzmanlarının üç ana öğün dışında üç ara öğün yapılmasına yönelik ısrarı, vücudun tembelleşmesini önleme amacından kaynaklanıyor. Diyet programı uygulayan kişiler ara öğünleri gereksiz buluyor ve yapmamakta direnebiliyor. Oysa ara öğün yapmak kişi, masabaşı iş de yapsa vücudun kıtlık sinyali almasını, dolayısıyla yağları depo olarak tutmasını engelliyor. Ara öğün yapanlarda metabolizma daha hızlı çalışıyor. Masa başı işi de yapılsa vücut enerji harcamaya devam ediyor. Yağlardan enerjiyi kullanıyor. Ara öğünsüz bir diyette vücut kıtlık sinyali alıyor, ihtiyacı olan enerjiyi kaslardan karşılıyor.

Sadece kalori hesabı işe yaramaz, içerik hesabı da önemlidir


Beslenme uzmanı gözetiminde diyet yapanlar, yiyeceklerinin kalorisini öğrenince öğlen ve akşam yemeklerin kalorisini hesaplayıp, bu kaloriye denk dondurma, tatlı ya da başka yiyecekler tüketmeye çalışıyor. Böyle yapınca da denge bozuluyor. Öğlen yemeğinin kalorisini hesaplıyorlar. O kalorinin yerine dondurmayı, pastayı koymaya çalışıyorlar. Sağlıklı beslenme diyetinde salata, et, ekmek var, yoğurt var. Bu yiyecekleri tüketince protein, karbonhitrat, yağ alınmış oluyor. Tüm besin grupları dengelenmiş oluyor.

Hazır dondurmanın cazibesi de çok kalorisi de

Hazır dondurmaların kalorisi çok yüksek olduğundan tüketilmemesinde yarar var. Tatlıyı ve dondurmayı çikolata, fındık, fıstık soslarıyla tüketmek vücuda bol bol şeker ve yağ alınmasına yol açıyor. Bunun yerine arada sırada sade dondurma tüketmek hazır dondurma tüketmekten daha yararlıdır.

Kaynak:Womenist.net

İlgili Sağlık Konuları