Egzersiz Sonrası Vişne Suyu İçin!

Yaklaşan deniz sezonunda, bikinilerin içinde daha sıkı görünmek için özellikle bu aylarda yoğun yapılan egzersizler kas ağrılarına neden oluyor.

Sağlıklı yaşam ve sıkı bir vücudun vazgeçilmezi egzersizlerin neden olduğu bu kas ağrılarını bir bardak vişne suyu içerek azaltabilirsiniz. Yüksek antioksidan içeriğine sahip vişne suyu, bünyesinde bulunan potasyum ve C vitamini ile kaslara enerji vererek, vücuda dinçlik sağlıyor. 

Her yaş grubu için sağlıklı bir yaşamın temel taşlarından biri olan egzersizin ardından vücudu dinlendirmek ve yenilemek için yüksek antioksidan içeriğe sahip vişne suyu içmek yeterli oluyor.

Yaşa ve fiziksel duruma uygun olarak yapılan egzersizden sonra kaybedilen sıvı ve mineralleri yerine koyabilmek ve oluşan kas ağrılarını azaltabilmek için bir bardak meyve suyu tüketimi basit ve doğru bir çözüm olarak öneriliyor. Meyve suları, vücudun sıvı gereksinimini karşılamanın yanı sıra içeriğindeki vitaminler, mineraller, antioksidan bileşikler ve besin öğeleri ile vücuda enerji veriyor ve dinçlik sağlıyor.

Vişne suyunun antioksidan içeriğinin yüksek olduğu, 2006 yılında American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir çalışmayla doğrulandı. Ayrıca vişne suyunun egzersiz sonrası oluşan kas ağrıları üzerine olumlu etki gösterdiği de yine Amerika’da, Burlington Vermont Üniversitesi’nde yapılan araştırmayla ispatlandı.

2006 yılında yaş ortalamaları 22 olan erkek üniversite öğrencileriyle yapılan bir çalışmada, egzersiz sonrası oluşan kas ağrıları üzerine vişne suyu tüketiminin olumlu etki yarattığı görüldü. Sonuçlara göre, vişne suyunun kas ağrılarını belirgin oranda azalttığı gözlendi.

Egzersiz yapanlar ve sporcular için önemli bir besin öğesi olan potasyum kaynakları arasında sebze ve meyveler bulunuyor. Bir su bardağı vişne suyu, günlük potasyum ihtiyacının yüzde 10’unu karşılıyor. Bu nedenle egzersiz öncesi veya sonrasında vişne suyu tüketimi kaybedilen sıvı ve minerallerin yerine konabilmesinde de yardımcı oluyor. 

İlgili Sağlık Konuları