Dünyadaki Çocukların 10'da 1'i Obez

Birçok ülkede ciddi sorunların başında obezite geliyor... GlobalHealthPR yaptığı araştırmada ise Dünyada her 10 çocukdan1'i obez olduğu ortaya çıktı.

Dünyanın önde gelen Sağlık İletişimcileri’nden oluşan GLOBALHealthPR IHSMS 2.0 insiyatifi yaptığı araştırma dünyada 10 çocuktan 1’i obezken bir ay içinde sosyal medyada sadece 15,189 kez yer aldığını ve bu oranın obez çocuk sayısının 23,440’de 1’ine denk geldiğini ortaya koydu.

GLOBALHealthPR IHSMS 2.0 ekibi, dünya genelinde online değerlendirme metodolojisi ile 1 aylık takip uyguladı. Araştırmada; çocuk obezitesi konusundaki dijital sohbetler incelendi. Türkiye’de bütünleşik iletişim şirketi Optimum Brand tarafından temsil edilen GLOBALHealthPR çocukluk obezitesinin küresel bir sorun olduğunu, ancak sosyal medyada küresel bir gündem yaratmadığını doğruladı.

IHSMS 2.0 sayesinde sosyal medya kullanıcılarının anlayışı ortaya çıktı

Birçok ülkede obezite ciddi bir sorunken, konu hakkında online iletişimin büyük bölümü Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleşiyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde blog kullanan anneler diyet ve egzersiz yoluyla sorunun nasıl üstesinden gelmeye çalıştıklarını yazıyor ancak obezitenin görülme sıklığına karşın sosyal medyaya az yansıması yardıma ihtiyacı olan annelere ulaşmayı zorlaştırıyor. Çocuk obezitesinin önlenebilir ancak yaygın bir durum olduğu göz önüne alındığında, GLOBALHealthPR analistleri önleme ve tedavi çerçevesinde hiç tedavi yöntemi olmayan veya daha az yaygın hastalıklar ile karşılaştırıldığında çocukluk obezitesinin şaşırtıcı bir şekilde sosyal medyada yer alma sıklığının çok düşük olduğunu açıkladı. Örneğin, lösemi önlenebilir bir hastalık değil ve yakalanma riski çok az olan bir hastalık olduğu halde sosyal medyada çocuk obezitesinden 7,813 kat daha fazla yer alıyor.

Araştırma, çocukluk obezitesinin gündeme gelmesi için büyük fırsatlar olduğunu ortaya koydu. Ebeveynler, sağlık personeli ve okul yöneticileri online gruplar ile yakın ilişki içinde olması gibi basit adımlarla online etkileşime başlamış olacaklar. Bu etkileşim bilgi alış verişi ve takip için bir başlangıç olacaktır.

Özellikle Güney Amerika’da, çocuk obezitesindeki artışa rağmen bu konu sosyal medyada hiç gündem oluşturmamaktadır. Bu bölgelerde çocuk obezitesini gündeme getirmek, farkındalık yaratmak ve çocuk obezitesinin Amerika Birleşik Devletleri’nde olduğu gibi yaygın hale gelmesini önlemek için yardımcı olacaktır.

IHSMS 2.0 Hakkında

2011 yılında, ilk yıllık Uluslar arası Sağlık Sosyal Medya Zirvesi sırasında, GLOBALHealthPR sıtma hastalığı ile ilgili bilgileri 15 ülkeye yayılan küresel bir program ile sunmak için toplandı. The Social Framework sıtmanın etkileyici bir şekilde hedef kitleye ulaşabilmek için dünya genelinde internet üzerinde nasıl ele alınması gerektiği konusunda saptamalarda bulundu. Bu yıl program çocuk obezitesi, diyabet ve AIDS gibi halk sağlığı sorunları odaklanan IHSMS 2.0, oluşumu yılda iki kez kamu sağlığı konularında araştırma yapmaktadır.

 

İlgili Sağlık Konuları