Sevginizi, Günümüz Trendleriyle Kısır Döngü Haline Getirmeyin!

14 Şubat Sevgililer Günü öncesinde çiftler birbirine hediye alma telaşında. Uzman Psikolog Selin Karabulut, "Sosyal medya Sevgililer Günü gibi günleri klişeleştiriyor." açıklamasında bulundu.

Sevgililer Günü'nün çiftler arasındaki ilgiyi tazeleyecek bir fırsat olarak görülebileceğini anlatan Anadolu Sağlık Merkezi Uzman Psikolog Selin Karabulut, "Günlük rutinde insanlar çok yorulduğu için eşleri ve sevgililerine yeteri kadar zaman ayıramayabiliyor.

14 Şubat, 'Hiç değilse bugün birbirimize özel bir şey yapalım' diye düşünülürse çok daha anlamlı sonuçlar doğurabilir" dedi. Uzman Psikolog Selin Karabulut, "Sevgililer Günü eşlerin birbirine beni yemeğe götürmedi, hediye almadı diye gönül koyduğu bir güne dönüştürülmemeli" açıklamasında bulunarak Sevgililer Günü için çiftlere önerilerde bulundu.

NE ALINDIĞINDAN ZİYADE KARŞI TARAFIN DÜŞÜNÜLMESİ DAHA ÖNEMLİ

Sevgililer Günü'nde klişelerden uzak durulmalı. İnsanlar sevdiği kişiyi iyi tanımalı. Yeri gelir bir çiçek gerçekten sevdiğiniz kişinin ruhunu okşar, yeri gelir kaç zamandır görüp beğendiği ancak satın alma fırsatı olmadığı bir kazaktır ve siz onu alıp getirirsiniz. Böylece sevdiğiniz kişiyi düşündüğünüzü, önemsediğinizi anlatmış olursunuz. Ne aldığınızdan ziyade onu düşünerek bir şey alıp almadığınız çok önemli.

ERKEKLERDEN BEKLENTİYE GİRİLMEMELİ

Kimi insanlar hediye almaktan çok bir plan yapmayı tercih eder. Bir konser bileti almak veya yemek organize etmek de hoş bir şeydir. Bunu sadece kadınlar kocalarından ya da kız arkadaşlar erkek arkadaşlarından beklemesinler. Sevgililer Günü'nde, kendileri de sürpriz yapabilir.

SOSYAL MEDYADA KIYASLAMA YAPILMAMALI

Sosyal medyadaki paylaşımlar genellikle insanların oldukları gibi değil, olmak istedikleri paylaşımlar. İnsanlar ideal olanı, olmak istediklerini paylaşıyor. Evlilik hazırlıkları, sevgililer günü, anneler günü, hamilelik, doğum gibi insan hayatında önemli anları bile klişeleştiriyor görsel medya. Sosyal medyada bu şekilde yayılıyor trend hediyeler. Ne alınmalı, nereye gidilmeli gibi öneriler oluyor. İş bu raddeye geldikten sonra kıyaslamalar başlıyor. Sosyal medyanın dayattığı klişelerle insanlar mutluluk pozları verip kendini mutlu olduğuna inandırmaya çalışıyor ve bu bir kısır döngü olarak sürüyor.

İLİŞKİLER TREND OLANA GÖRE YAŞANMAMALI

Bu durum sadece Sevgililer Günü ile sınırlandırılamaz. Günümüzde insanların kafasında ilişkiye dair, evliliğe dair kalıplar, olmazsa olmazlar hatta check listler var. Kendilerini bu listeye uygun yaşamaya zorladıkları için mutsuz olabiliyorlar. Tek taşlı evlenme teklifleri bekleyen, balayını Bali'de geçiririz diye düşünen kadınlar samimi bir Ege seyahati ile karşılaşınca aniden "mutsuz" olabiliyorlar. İlişkiler gönüllerindeki gibi değil, trend olanla yaşanmamalı.