Sağlık Ürünü Reklamlarına Kısıtlama Getiriliyor

Sağlık Bakanlığı, bilimsel bir araştırmaya dayanmadan, bir ürünle ilgili ''zayıflattığı, kolesterol düşürdüğü ya da diş hassasiyetini giderdiği'' şeklinde reklam yapılmasını yasaklamaya hazırlanıyor.

Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü, Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik'in yeniden düzenlenmesi amacıyla çalışma yürütüyor.

Genel Müdür Mahmut Tokaç, yeni düzenlemeyle reçeteli ve reçetesiz tüm ilaçların reklamlarının yasaklanmasının öngörüldüğünü bildirdi.

Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle ilaç olmadığı halde bu şekilde tanıtılan ürünlerin toplatılacağını ve sorumlular hakkında yasal işlem başlatılacağını belirten Tokaç, bazı ürünlerin, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı'ndan ''zayıflama ürünü'' ya da ''gıda takviyesi'' adı altında alınan izinle veya Avrupa Birliği normlarına uygun güvenilirlikte olduğunu gösteren CE belgesiyle doğrudan pazara girip reklamlarının yapıldığını belirtti.

Bir ürünle ilgili ''Zayıflatıcı, kolesterol düşürücü, diş eti hassasiyeti giderici'' şeklinde sağlık mesajı içeren reklam yapılmasının ancak ilgili mevzuata uygun bilimsel araştırmanın bulunması halinde mümkün olacağını vurgulayan Tokaç, ''Bu bilimsel araştırmanın Klinik Araştırmalar Yönetmeliğine uygun yapılması şartı aranacak. Genel Müdürlüğümüze bilimsel araştırma için başvuru yapılmalı ve etik kurul kararı bulunmalıdır. Aksi halde bu tür reklamlara kesinlikle izin verilmeyecek'' şeklinde konuştu.

Bazı reklamlarda tıp derneklerinin önerilerinin de yer aldığını hatırlatan Tokaç, yeni düzenlemeyle buna da aynı kriterlere göre izin verilebileceğini bildirdi.
 

İlgili Sağlık Konuları

İlgili Haberler