Prebiyotik Ürünlerin Faydaları Abartılıyor!

Klinik testler bu ürünlerin yararının olmadığını gösterirken, bu bakterileri içeren gıdalarla ilgili Gıda Güvenliğ Birliği'ne yapılan şikayetlerin sayısı 800'ü aştı.

Dünyanın dört bir yanında kullanılan reklamlarda tüketiciler probiyotik içeceklerin sindirimi kolaylaştırdığına inandırılmaya çalışılıyor.

İngiltere’de her 100 aileden 60’ı bu ürünleri satın alırken, Amerikalılar çılgınca probiyotik ürün tüketiyor. 

Reklamlar tarafından etkilenen Türkler de bu rüzgara kapılmış görünüyor. Türk yoğurt üreticisi firmaların “bağırsak tembelliği” için 2005 yılının başında piyasaya sürdüğü probiyotik yoğurtlarda pazar payının 40 trilyon liralık hacme ulaştığı tahmin ediliyor.

Probiyotikler sindirimi normal hale getiren canlı organizmalar. Etkili olabilmeleri için insan vücudunda yaşamaları ve vücuda ayak uydurmuş olmaları gerekiyor, ama piyasada satılan probiyotik ürünlerin bunu sağlama olasılığı çok az.

Avrupa şimdi reklamlarda bağışıklık sistemini güçlendirdiğini iddia eden gıda ve ilaçları inceleme altına aldı. Reklamlarda idda edilen etkiyi yaratmadıklarının anlaşılması halinde bu tür reklamları verenler halkı aldatmakla suçlanacak.

Bu yüzden dünyanın önde gelen yoğurt üreticilerinden Danone yeni reklam ve ilanlarında sağlık konusuna değinmeyeceğine dair ipuçları verdi.  

 

İlgili Sağlık Konuları