Türkiye'de hastaneye başvuran her üç kişiden biri "acil" servislere başvuruyor. Gelişmiş ülkelerde yüzde 5-8 arasında değişen acil servise başvuru oranı Türkiye yüzde 28-30'ları buluyor.
Acile başvurularda ilk sırayı kamu hastaneleri alırken, bunu özel hastane ve üniversite hastaneleri izliyor. Sağlık Bakanlığı tarafından acillerdeki yoğunluğun tespiti için yapılan araştırmada, acile başvuran hastaların yüzde 43'ünün kendilerini gerçekte 'acil' görmedikleri, gündüz çalışılığından gece hastaneye gitmeyi uygun buldukları ve acile başvuruda katılım payı alınmamasını gerekçe gösterdikleri belirlendi. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü İrfan Şencan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hastanın hemen müdahale edilmediğinde ölüm riski ya da sakat kalma riski ile yüz yüze kalma durumunun "acil" olarak tanımlandığını, ancak kendini acil hisseden her kişinin de "acil" kabul edilmesi gerektiğini söyledi. Türkiye'de acil hastaların durumunu belirlemek için kırmızı, sarı ve yeşilden oluşan üçlü renk sisteminin kullanıldığını ifade eden Şencan, acile gelen hastaya hekim tarafından yapılan ilk müdahaleden sonra bu sisteme göre öncelik sıralaması yapıldığını anlattı. Şencan, kırmızının ölüm ya da sakat kalma riski taşıyan hastaları, sarının şiddetli sıkıntısı bulunan kişileri ve yeşilin ise birkaç saat bekleyebilecek hastaları kapsadığını dile getirerek, "Şu anda Türkiye'de yeşil gruba giren hastaların acilde bekleme süreleri 10 dakikanın altında. Buna rağmen, hastalar çok bekletildiğinden şikayet ediyor" diye konuştu. Şencan, şu anda "acil başvuru oranın en çok kamu hastanelerine yapıldığını" vurgulayarak, "2011 rakamlarına göre üniversite hastanelerinde acile başvuru oranı yüzde 10-12, özel hastanelerde yüzde 15-16 ve kamu hastanelerinde yüzde 28-30 civarında" dedi.