IHRSA'nın (International Health, Racquet&Sports Clup) araştırmasına göre; Türkiye'nin en büyük metropollerinden biri olan İstanbul'da, son 5 yıl içinde her yıl 15 büyük ölçekli spor merkezi açılıyor. Son yıllarda spor merkezlerine giden üye sayısının yüzde 25 oranında arttığı belirtiliyor. Sunulan bir çok farklı hizmete rağmen üyelerin ilk tercihi "hijyen" oluyor.
Türkiye'de fitness sektörünün gelişimine katkı sağlayan ve uzun yıllar spor yöneticisi olarak çalışan Carrera Fitness&SPA Merkezi'nin Genel Müdürü Yalçın Yaşar; spor salonu seçerken üye tercihlerini şöyle anlattı. Yaşar; "Yüksek lisans tezimi hazırlarken yaptığım araştırmanın sonuçlarında ve yıllardır çalıştığımız spor merkezlerinde ki deneyimlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki, hizmet kaliteniz, hizmet çeşitliliğiniz ne olursa olsun üyelerin ilk tercihi hijyen oluyor. Özellikle tuvalet ve duşlarda ki hijyen en dikkat edilen detay olarak birinci sırada yer alıyor. Büyükşehirlerdeki trafik göz önünde bulundurulduğunda üye için lokasyon ikinci tercih nedeni olarak karşımıza çıkıyor. Sporsever; ya işine yakın ya da evine yakın bir merkeze üye oluyor. Üyelerin diğer tercih nedenleri arasında ise; hizmet çeşitliliği ve yaratılan güven ortamı yer alıyor. Ücret çok önemli bir neden gibi düşünülse de birçok merkezin ulaşılabilir rakamlar olduğunu vurgulamak gerekir. Çünkü sigara gibi alışkanlıklara ayda ortalama 200 TL gibi bir rakam ayrılabilen kişi, sağlık için, spor için düzenli ve güzel alışkanlıklar için bu rakamları ayırabilir. "diye konuştu.Sosyal Buluşma Alanları Fitness MerkezleriSpora başlayan her bireyin, ya zayıflamak veya formunu korumak, kilo almak ya da vücut geliştirmek için fitness merkezlerine gittiğini söyleyen Yalçın Yaşar grup egzersizlerinin motivasyonu ve sosyalleşmeyi arttırdığına dikkat çekti. Spor Salonu Seçerken dikkat edilmesi gerekenleri şöyle sıraladı;