HEDEF İÇİN SOMUT PLAN ŞART
Hedefleri olan, bu hedeflere ulaşmak isteyen öğrencilerin ne yapacaklarına ve hedeflerine nasıl ulaşacaklarına dair somut planları olması gerektiğini belirten Parlak, "Yeni model açıklandığında çocuklara yeni planları somutlaştırılabilir. Bu süre içerisinde de ölçme ve değerlendirmede farklı metotlar uygulansa da her çocuğun güncel eğitim müfredatından sorumlu olduğu, tüm öğrencilerin aynı koşullar içerisinde olduğu hatırlatılmalıdır. Kendi akranları ile aynı şartlarda ve okul- akademik bilgi üzerinden değerlendirilecekleri anlatılmalıdır" dedi.SİSTEM DEĞİŞSE DE DEĞİŞMEYEN 'BAŞARILI' OLMAKÇocuğun bu gelişmeler karşısında ders çalışmayı reddetmesi halinde anne ve babalara tavsiyelerde bulunan Parlak, "Ölçme ve değerlendirme yöntemi değişse de öğrenciler için asıl önemli olan değişmeyecek, başarılı olmak ve istediği lisede eğitim almak için yine okul öğrenmesi ve akademik bilgilerinin iyi olması gerecektir. Çocuklara ölçülen bilgi içeriğinin değişmeyeceği, okul öğrenmelerinin önemli olduğu sadece yöntem değişikliği olduğu hatırlatılmalıdır" dedi.ÖĞRENMEYE DAİR MOTİVASYONLAR DESTEKLENMELİÖğrenci velilerinin çocuklarını sakinleştirmeleri ve öğrenme konusundaki motivasyonlarını desteklemesi gerektiğini vurgulayan Selvinaz Çınar Parlak, şunları söyledi:"Değişikliğe dair pek çok tartışma konusu var. Karamsarlığa ve umutsuzluğa kapılan öğrencilere velilerin umut aşılaması ve çocuklarının motivasyonunu gözetmesi önemli. Tüm öğrencilerin eşit şartlar altında olduğu, bilgi içeriğinin değişmeyeceği, değerlendiriciler ve yöntemler farklıysa da okul öğrenmesi iyi olan tüm çocukların hak ettikleri sonucu alacakları hatırlatılmalı ve bilgi edinmeye, öğrenmeye dair motivasyonları desteklenmelidir. İyi olan ve hak edenin hedeflerine ulaşabileceği, başarının rastlantısal olmadığı ve özellikle emeğin ve disiplinin sonuç getireceğine inanmaları önemli."DÜZENLİ DERS ÇALIŞMAYA DEVAM EDİLMELİUzman Klinik Psikolog Selvinaz Çınar Parlak, diğer tavsiyelerini de şöyle sıraladı: