12 Bin Acil Çağrının Yüzde 95'i Asılsız"

Bursa'da, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen günde yaklaşık 12 bin çağrının yüzde 95'inin asılsız çıktığı bildirildi.

Bursa'da, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen günde yaklaşık 12 bin çağrının yüzde 95'inin asılsız çıktığı bildirildi.

İl Sağlık Müdürü Dr. Özcan Akan, yazılı açıklamasında, Bursa'da 112 Acil Servis'in toplam 97 ambulansı ile kentin önemli noktalarına konumlandırılan 60 istasyonda hizmet veren büyük bir sistem olduğunu belirterek, hizmetlerini, hızlı ve verimli sunabilmesi için vatandaşların da duyarlılık göstermesi gerektiğini vurguladı.

Acil sağlık hizmetlerinin önündeki en büyük engellerden birinin çağrı hattına gelen gereksiz aramalar olduğuna dikkati çeken Akan, şunları kaydetti:

"112 Acil Çağrı Merkezi, hayati tehlike bulunan durumlarda aranması gereken oldukça önemli bir hattır. Bursa'da çağrı hattına günlük olarak gelen yaklaşık 12 bin çağrıdan yüzde 95'i asılsız çıkmaktadır. Hattın hayati tehlike durumu bulunmayanlar tarafından meşgul edilmesi nedeniyle gerçek sağlık yardımına ihtiyacı olan hastalara ulaşmada geç kalınabilmektedir. 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayan vatandaşların, isim soy isimlerini, karşılaşılan sağlık sorununun tam olarak ne olduğunu ve adres bilgilerini açık bir biçimde belirtmeleri, zaman kaybı yaşanmaması adına da son derece kritik öneme sahiptir."

Bursa'da, 2016 yılında acil vakaya ulaşım oranının ilk 10 dakika içerisinde yüzde 97'ye çıktığını belirten Akan, ilk 30 dakikada kırsal alanda vakaya ulaşım oranının ise yüzde 95 olduğunu bildirdi.

Akan, Sağlık Bakanlığının başlattığı "Yaşama Yol Ver" adlı kampanya kapsamında, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi konularında vatandaşlara yönelik farkındalık çalışmalarına da devam ettiklerini belirtti.

İlgili Sağlık Konuları

İlgili Haberler